עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

תה בננה לשינה טובה ומתוקה

לכולנו יש את הלילות חסרי המנוחה האלה, שבהם אנו מתהפכים שוב ושוב במיטה, בוהים בתקרה, לא מצליחים לישון יותר משעתיים וגם זה בקושי רב.

זמן קריאה: 3 דקות
תה בננה מוכן עם כמה בננות על השולחן
תה בננה
שינוי גודל טקסט

ככל שאנו מודאגים יותר מכך שאנו לא נרדמים, כך מוחנו עסוק יותר במחשבות והדבר הבא שאנו שמים לב אליו, זה שהשמש כבר אומרת לנו בוקר טוב עם חיוכה החם, דרך החלון.

חלקנו מבלים לילות רבים עם חוסר היכולת להירדם והגיע הזמן שתעצרו את המצב המתיש הזה. בעזרת המתכון הטעים והמפתיע הזה, תשפרו את דפוסי השינה שלכם להפליא.

Advertisements

דפוסי שינה לא סדירים ועל אחת כמה וכמה נדודי שינה, יכולים לנבוע בשל מספר דברים שונים כמו למשל דיכאון, מתח וחרדות.
אם אתם מהאנשים שנכנסים בכל לילה למיטה והמוח לא מפסיק לעבוד.

בין אם בשל מחשבות על העבודה, המשפחה, או בגין דברים שעליכם לעשות ביום שלמחרת ואינכם מצליחים להרגיע את עצמכם מספיק כדי להירדם, משקה טעים ופלאי זה, הוא בהחלט פתרון מעולה בשבילכם.

ישנן פעמים שהבעיה היא לא אצל האנשים שלא מצליחים להירדם, מכיוון שהבעיה נעוצה בתרופות מסוימות הגורמות בין יתר תופעות הלוואי שלהן, לנדודי שינה.

תרופות נגד כאבים, אנטיהיסטמינים, תרופות ללב וללחץ הדם, כל אלה מהוות רק חלק קטן בין הרבה תרופות, המדירות שינה מהעיניים של הלוקחים אותן.

זה נכון שיש תרופות שכשמתחילים לקחת אותן הן גורמות לישנוניות, אך הן גם עלולות לגרום לביקורים תכופים בשירותים או לחרדות, אשר בשלב מסוים מפריעים למנוחת הלילה שלכם.

Advertisements

בין אם אתם לא נרדמים בשל אחת מהסיבות הנזכרות למעלה או כי אתם פשוט לא מצליחים להניח את הטלפון שלכם כשאתם צריכים ללכת לישון, משהו צריך להשתנות לטובתכם.

תה הבננה

על ידי שימוש בשני פריטים שסביר להניח שכבר נמצאים במטבח שלכם, תוכלו להכין את תה הבננה במהירות רבה. משקה בננה טבעי ובריא זה, הוא מרפא שינה מעולה.

כך פועל תה הבננה

בננות ובעיקר הקליפות שלהן, עשירות מאוד באשלגן ומגנזיום. בזמן שהאשלגן עוזר למנוע הפרעות בשינה, האשלגן והמגנזיום משתפים יחד פעולה ומרפים את השרירים שלכם.

המגנזיום הוא למעשה, אחד מהמינרלים הטובים ביותר להרפיית גופכם.

חשוב מאוד שתזכרו, משקה זה דורש בננות אורגניות במאה אחוז. בשל העובדה שבננות שאינן אורגניות, עמוסות בחומרי הדברה ומכיוון שמתכון זה כולל את קליפת הבננה, היא חייבת להיות נטולת כימיקלים.

משך הזמן שלוקח להכין את התה המופלא הזה, הוא בסה"כ כ- 10 דקות ותוכלו ליהנות ממנו בכל לילה לפני השינה.

המרכיבים:

  • 1 בננה אורגנית עם הקליפה
  • 1/2 חצי ליטר או 3 כוסות מים מסוננים
  • 1/2 חצי כפית קינמון
  • 1 סיר קטן לא מאלומיניום

אופן ההכנה:

תרתיחו מים בסיר הקטן על האש ובו זמנית תשטפו היטב את הבננה העטופה בקליפתה ותיבשו אותה היטב עם מגבת נקייה.

כעת תחתכו את הקצוות של קליפת הבננה (לא לקלף את הבננה) ותכניסו אותה כשהיא עדיין עטופה בקליפה, לתוך הסיר הקטן שעל הגז.

תרתיחו את הבננה וקליפתה בתוך המים, למשך 10 דקות. עדיף לא יותר.

כעת תמזגו לכם את התה הנפלא שהכנתם לתוך ספל גדול דרך מסננת.

במידה ואתם אוהבים, תוסיפו כעת את הקינמון, אם אתם לא אוהבים אל תוסיפו.

תשתו את התה הטעים הזה, 1 שעה לפני השינה.

אם אתם חוששים שאולי מדובר בבזבוז של בננה טרייה, כנראה שמעולם לא טעמתם את טעמה הטוב של בננה רתוחה. אכילת הפרי הדביק והמתוק הזה וקליפתו, יחד עם שתיית התה, תגביר את ההשפעות המרגיעות וגם יהיה לכם קינוח עם טעם מענג.

מה נורא כל כך בכדורי שינה

מתוך ייאוש רבים מאיתנו פונים לכדורי שינה. אולם העניין הוא שכדורי שינה אינם עוזרים לטווח הארוך, הם מספקים פתרון לזמן קצר בלבד.

רוב כדורי השינה, מורכבים מסוג אחד של סם המשרה שינה ושומר על השינה. סמים אלה מסווגים תחת השם 'סמי הרגעה היפנוטיים'.

בין סמי ההרגעה ההיפנוטיים נמצאים בנזודיאזפינים וברביטורטים. בנזודיאזפינים כמו קסנקס וואליום, יכולים לגרום להתמכרות ומשתמשים בהם כדי לטפל בהפרעות חרדה ע"י הגברת הישנוניות.

ברביטורטים מדכאים את מרכז מערכת העצבים ומשמשים כמרדימים ומרגיעים. כמו עם כל התרופות, ישנה רשימה ארוכה של תופעות לוואי המלווה את כדורי השינה. מלבד הסבירות הגבוהה שהם יהפכו להרגל, הם גורמים לתופעות לוואי נוספות.

בין תופעות הלוואי שגורמים כדורי השינה

  • עצירות
  • סחרחורות
  • קושי להתרכז ולזכור דברים
  • כאבי בטן
  • חולשה
  • רעידות בלתי נשלטות
  • פאראסומניה- מצב שבו עושים דברים מבלי להיות מודעים לכך

כדורי השינה גם גורמים להאטה בקצב הנשימה וגומרים לנשימה להיות שטחית מאוד. המשמעות היא שאם אתם כבר סובלים ממחלות ריאה כגון מחלת ריאות חסימתית כרונית או אפילו אסתמה, תרופות אלה יכולות להיות מסוכנות ואפילו קטלניות.

אלה הן ההשפעות שיש למחסור בשינה על גופכם

שינה של פחות מ-8 שעות בכל לילה, גרועה מאוד לגופכם. הגילוי של ההשלכות של שינה מועטה עד ללא שינה, על גופכם, עלולה לגרום לכם לאבד את העשתונות.

כאשר גופכם אינו מקבל מספיק מנוחה, פחות מ-8 שעות שינה בדרך כלל, הוא סובל. התפקוד הקוגניטיבי והזיכרון לטווח הארוך והקצר מושפעים בצורה משמעותית.

האם פעם מצאתם את עצמכם מתרכזים במשימה כאשר אתם מרוקנים לחלוטין מאנרגיות?

תהליך העיבוד אפילו של הדברים הפשוטים, מרגיש מאתגר והתגובות הרגשיות שלכם לדברים, נעשות מסולפות לחלוטין. החלק היותר מפחיד הוא, שמחסור בשינה מקושר לבעיות בריאותיות רציניות הכוללות השמנת יתר, סוכרת וסרטן.

חשוב מאוד שתבינו מה גורם לכם לישון פחות טוב מכפי שישנתם בעבר ולפעול על מנת לסדר את זה. התה הפשוט והנפלא הזה, שהוא טבעי לחלוטין, מריח נפלא וטעמו מענג, יפעל למען שינה טובה יותר בשבילכם.

לדר' אוז יש פרק שלם על תרופות טבעיות לנדודי שינה. תה הבננה היה חלק מהן ומומלץ לכם בחום רב לטעום אותו לפחות פעם אחת, כדי שתוכלו להגיע להחלטה מניסיון, האם להמשיך איתו או לא.

בסרטון שלפניכם יש הסבר כיצד להכין את התה המעולה והמענג הזה!

ראו גם

10 עובדות מדהימות על בננות שלא ידענו עליהן
10 סיבות לאכול בננה עם כתמים כהים

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות