עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

5 תרגילי יוגה קלים ופשוטים לשיפור הראייה

העיניים שלנו הן אחד מהאיברים החשובים ביותר בגוף. הרי אחרי הכל הן מורות הדרך שלנו בעולם, הן אלה המאפשרות לנו לראות את האנשים שאנו אוהבים, לקרוא, להימנע מסכנה ובלעדיהן החיים שלנו היו קשים.

זמן קריאה: 3 דקות
שינוי גודל טקסט

ולאור העובדה שבשנים האחרונות כמעט כולנו בוהים במסכים וסמארטפונים שעות רבות במהלך היום, העיניים מתאמצות יותר.

אך למזלנו הרב תרגילי היוגה העתיקים, יעילים מאוד ושופעים בפתרונות הכוללים את חיזוק מערכת החיסון, הקלה על מיגרנות, שיפור יחסי האישות, שיפור איכות השינה, שיפור הראייה ועוד פתרונות נוספים רבים מספור.

Advertisements

היוגה מביאה עימה פתרון פשוט וקל לחיזוק הראייה שלכם בעזרת תרגילי היוגה הבאים, בעלי היכולת לשפר את הראייה ולמנוע ההתנוונות של העיניים.

בעיות בראייה

אנשים רבים ברחבי העולם חווים בעיות בראייה, מהקטנות ועד הרציניות שבהן. למשל בארה"ב בערך 1.3 מיליון איש בגילאי 40 ומעלה, נחשבים לעיוורים מבחינת החוק, 2.9 מיליון איש בגילאי 40 ומעלה עם ראייה חלשה (20/40) ולמעלה מ-4.2 מיליון איש בארה"ב בגילאי 40 ומעלה עם ליקויים בראייה.

הנתונים הסטטיסטיים אף רחבים יותר כאשר לוקחים בחשבון את הבעיות שמטופלות ע"י משקפיים. למעלה מ- 34 מיליון איש בארה"ב בגילאי 40 ומעלה, עם קוצר ראייה (קצרי רואי) וקרוב ל-14.2 מיליון איש הם עם היפרופיה (רוחק ראייה).

בעיות בראייה הן כל כך נפוצות בארה"ב עד כדי כך ש-150 מיליון אמריקאים משתמשים במשקפיים "מתקנות ראייה", בדרך זו אחרת.

בישראל אין סטטיסטיקה המבדילה את לקויי הראייה בצורה ממוקדת, 38% מכלל האנשים המוגדרים כבעלי מוגבלויות, שהם 18% מכלל האוכלוסייה בארץ, הם לקויי ראייה או שמיעה.

Advertisements

5 תרגילי היוגה לשיפור הראייה

בעזרת 5 תרגילי היוגה הנהדרים האלה, תוכלו למנוע מעיניכם להתנוון ואם תתמידו, אתם גם תחושו את השיפור בראייה.

1.  בהסטריקה פראנייאם (Bhastrika Pranayam)

ידועה גם בשם 'נשימת המפוח', היא חוויה מרעננת לגוף ולנפש המשפרת את זרימת הדם לראש, את הראייה ואת השמיעה.

כדי לעשות תרגיל מרענן זה, עליכם לשבת בישיבת הלוטוס כשהגב זקוף (Padmasana- רגליים משוכלות וכפות הרגליים על הירך הנגדית), להתרכז בצ'אקרת מאניפורה הנמצאת מאחורי הטבור, לקפל את ידכם הימנית לפראניאמה מודרה כלומר, להניח את האגודל על האצבע, כאשר שתי כריות האצבעות נוגעות האחת בשנייה.

כעת תרימו את ידכם השמאלית ועם האגודל תסגרו את נחיר ימין, עכשיו תנשמו במהירות 20 פעמים דרך הנחיר השמאלי. אתם תחושו את הבטן שלכם מתנפחת ומתרוקנת כמו מפוח.

לאחר מכן, תסגרו את נחיר שמאל ותנשמו 20 נשימות מהירות מנחיר ימין. אחרי שסיימתם את הנשימות משני הנחירים, תעשו הפסקה של 30 שניות.

יש לעשות תרגיל זה במשך 10 דקות רצופות, כשאתם נושמים לסירוגין, פעם רק עם נחיר ימין; ופעם רק עם נחיר שמאל, על מנת לקבל את התוצאות הרצויות.

2.  קאפאלבהטי פראניאמה (Kapalbhati Pranayama)

תרגיל זה מועיל לא רק לעיניים, הוא גם עוזר להפוך את הבטן לשטוחה יותר ועוד הרבה יותר. תשבו עם גב זקוף בתנוחת הלוטוס, אתם יכולים לשבת כשגבכם נשען על קיר.

תניחו את ידיכם בתנוחת יוגה (אגודל על אצבע, ידיים מקופלות מעט ונשענות על הברכיים) ותעצמו את עיניכם. תשאפו אוויר במהירות, תוך כדי שאתם מתמקדים בבטן התחתונה שלכם ואז תשאפו שאיפות חזקות ומהירות.

תעשו מחזור של 8-10 נשימות, במשך 5-7 שניות.

3.  בהיה פרניאם (Bahya Pranayam)

תשבו בתנוחת הלוטוס ותיקחו נשימה עמוקה, עכשיו תוציאו את האוויר החוצה ללא הפעלת לחץ על הריאות. לאחר מכן תיקחו שוב נשימה עמוקה ותניחו את הסנטר על בית החזה. תנוחה זו נקראת הבנדה של ג'לאנדהר (Jalandhar’s Bandha).

עכשיו תכניסו את הבטן פנימה כמה שאתם יכולים, כדי שהיא תהיה קרובה לעמוד השידרה. זה נקרא אודהיאנה בנדה (Udhiyana Bandha). כעת החזיקו את שרירי המפשעה כלפי מעלה, בזמן שהסנטר צמוד לבית החזה, במשך 10-15 שניות.

כאשר אתם מרגישים שאתם מוכנים, תרימו את הסנטר מבית החזה ותיקחו נשימה עמוקה.

4.  אנולומה – וילומה פראנאיאמה (Anuloma – Viloma Pranayama)

ידוע גם בשם 'תרגיל נשימה חלופי', זה הוא תרגיל קל מאוד. תשבו בתנוחת הלוטוס ותמתחו את הידיים שלכם החוצה, בזמן שכפות ידיכם מונחות על הברכיים ביוגה מודרה (Yoga Mudra- גישה יוגית).

לאחר מכן הרימו את יד ימין שלכם בתנועת פראניאמה מודרה (אגודל מוצמד לאצבע), אחר כך בעזרת האגודל תסגרו את הנחיר הימני ותיקחו נשימה עמוקה עם הנחיר השמאלי. סגירת הנחיר הימני מאפשרת נשיפה ע"י הנחיר השמאלי.

אחרי זה תסגרו עם האגודל את הנחיר השמאלי; וקחו נשימה עמוקה בעזרת הנחיר הימני: ותאפשרו לאוויר לצאת דרך הנחיר השמאלי.

תחזרו על תרגיל זה 10-15 פעמים רצופות, כשהמטרה היא להגיע ל-50-70 פעמים רצופות. תבנו את הדרך לשם בהדרגה, כל שבוע תוסיפו עוד פעם או פעמיים.

5. אגניסארה קרייה (Agnisara Kriya)

תעמדו כאשר יש מרחק בין הרגליים שלכם, קחו נשימה עמוקה דרך האף וכופפו את הברכיים קלות. כופפו את הראש מעט למטה ותנשפו את האוויר דרך הפה.

תשמרו על גב זקוף, תרפו את שרירי הבטן ותדחפו את הטבור מעלה ופנימה, כדי שהוא יגיע קרוב ככל האפשר לעמוד השידרה. כעת תעצרו את הנשימה למשך 15 שניות; ותניעו את שרירי הבטן קדימה ואחורה.

כדי להפיק את המירב מתרגיל זה, חיזרו עליו 3 פעמים רצופות לפחות. בהתחלה אל תעשו אותו יותר מ-5 פעמים רצופות.

אחת מהסיבות המובילות הגורמות לראייה חלשה היא מתח נפשי, לכן חשוב מאוד להכניס את הגוף והנפש להלך רוח רגוע. מטרתם הבסיסית של תרגילים אלה, היא להרגיע את גופכם ולהפחית את המתח עד כמה שניתן משרירי העיניים.

הנשימות הן למעשה מרכז התרגילים, מכיוון שהמטרה המרכזית הנוספת היא למלא את הגוף, המוח ואת מערכות הגוף ביותר חמצן מהרגיל, מכיוון שרובנו נושמים נשימות שטחיות ולא מכניסים מספיק חמצן לגוף.

Advertisements
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות