עקבו אחרינו - כדי לקבל את העדכונים והתכנים החדשים לפני כולם!

כך תחזקו את מערכת החיסון שלכם מפני זיהומים

זיהום בגוף נוצר כאשר ישנה פלישה והכפלה של אורגניזם כמו בקטריות, וירוסים, פטריות וטפילים, שאינם נמצאים בתוך הגוף בדרך כלל. מערכת החיסון שלנו מגינה על גופנו מפני מחלות וזיהומים.

זמן קריאה: 3 דקות
בתמונה - צמח אכינצאה
אכינצאה
שינוי גודל טקסט

על מנת שתוכל לתפקד כראוי, מערכת החיסון שלנו צריכה לזהות מגוון רחב של פולשים, החל מווירוסים ועד בקטריות ולהבדיל ביניהם לבין הרקמות של הגוף עצמו.

זיהום יכול לקרות בשל סיבות רבות. הבה נביט לרגע על הסוגים השכיחים של זיהומים:  זיהומים בעור, התקררות, שפעת, שיעול ואף נוזל.

Advertisements

כל אחד מהמוצרים הכתובים מטה, לא רק שיחזקו את מערכת החיסון שלכם וימנעו זיהומים, הם גם יעזרו לכם להחלים מהר יותר מזיהומים, במידה וכעת אתם חולים.

1. אבץ

אבץ הוא מינרל עם תכונות אנטי ויראליות העוזר לריפוי של פצעים ולתיקון רקמות.

למינרל זה יש השפעה חיובית על מערכת החיסון ועל פי מחקרים, טבליות אבץ מקטינות את אורך הזמן של ההתקררויות (לקבלת ההשפעה הטובה ביותר מומלץ לקחת את הטבליות כאשר מופיע הסימן הראשון להתקררות).

אתם יכולים לקחת תוסף מזון של אבץ פיקולינט, הנע בין 15-50 מ"ג ליום. בעיקרון 15 מ"ג ליום מספקים לגוף את המינימום שהוא זקוק לו על מנת למנוע את המחלות הנפוצות הנ"ל.

מאכלים המכילים אבץ הם: דגנים מלאים, גרעינים לבנים (גרעיני דלעת) עשירים במיוחד, שעועית ואגוזים כמו קשיו.

Advertisements

2. קומפלקס עלי זית

קומפלקס עלי זית, טוב גם הוא לחיזוק מערכת החיסון שלכם ולמלחמה בזיהומים. זאת מכיוון שעלי זית מכילים פוליפנולים הנלחמים במגוון רחב של וירוסים, בקטריות, שמרים ופטריות.

מומחים ממליצים לקחת 15 מ"ל (1 כף מלאה) פעם או פעמיים ביום, לפני האוכל, כדי לחזק באופן קבוע את מערכת החיסון. אם יש לכם זיהום בגוף כמו צינון רגיל, שפעת או זיהום בסינוסים, המנה המומלצת היא שתי כפיות של 5 מי"ל כל 6 שעות.

לזיהומים רציניים כמו גרון כואב או בלוטות נפוחות, מומלץ לקחת 1 כף מלאה (15 מ"ל), כל שש שעות.

3. ויטמין C

ויטמין C הוא אחד מהויטמינים שהגוף זקוק להם כל הזמן כדי לתפקד כראוי ולמערכת החיסונית. כשהגוף חולה ויטמין ה- C מתרוקן במהירות מכדוריות הדם האדומות ומתאי הדם הלבנים.

מחקרים הראו שתוסף מזון של ויטמין C, מחזק את מערכת החיסון וגם מחזק את תאי מערכת החיסון אל מול זיהומים. גם התגלה שויטמין C מאיץ את ההחלמה מזיהומים וגם עוזר למנוע מהם לקרות.

מספר מחקרים הראו שויטמין C מפחית באופן דרמטי את משך הזמן של הזיהום וגם מחזק מאוד את היכולת של הגוף להתנגד לזיהום. המכון הלאומי לבריאות (האמריקאי) ממליץ על מינון יומי שנע בין 75 מ"ג עד 2,000 מ"ג ליום.

מומלץ לכם לאכול כל יום פירות וירקות מכיוון שהם עשירים מאוד בויטמין C, על מנת לוודא שלא יהיו לכם חוסרים. אתם גם יכולים לקחת תוסף תזונה של ויטמין C 1000, מועשר בביופלבונואידים ובפקעות ורדים.

4. שום

השום מוכר היטב בתכונותיו האנטיבקטריאליות והאנטי ויראליות העוזרות לרפא זיהומים חיידקיים, ויראליים, פטרייתיים ותולעים. ישנן ראיות עתיקות יומין לכך ששום מפחית את תדירות ההתקררויות אצל אנשים.

במחקר התגלה שאנשים שאוכלים שום טרי על בסיס יומי, חולים הרבה פחות מאשר אנשים שקיבלו פלציבו; וכאשר האנשים שקיבלו את השום במחקר היו חולים, הם החלימו הרבה יותר מהר, מהאנשים שקיבלו פלציבו (תרופת דמה).

5. אסטרגלוס

בשורש האסטרגלוס משתמשים ברפואה הסינית המסורתית במשך אלפי שנים, לחיזוק הגוף ומערכת החיסון. לצמח מופלא זה יש סגולות אנטי בקטריאליות, אנטי ויראליות ואנטי דלקתיות.

הוא שופע בנוגדי חמצון ועוזר להגן על הגוף מפני לחצים גופניים, נפשיים, רגשיים ופסיכולוגיים, כולל מניעת התקררויות וזיהומים בדרכי הנשימה העליונות, הוא מוריד לחץ דם, מטפל בסוכרת ומגן על הכבד.

ניתן למצוא את האסטרגלוס במגוון צורות, תמיסה, תה, קפסולות וטבליות. אמנם יש לו תופעות לוואי מעטות ובכל זאת הוא נחשב לבטוח לשימוש, הוא גורם לתגובות עם צמחים אחרים ותרופות מרשם, לכן כדאי שתתייעצו עם הרופא לפני שאתם לוקחים אותו.

6. אכינצאה

ישנו שימוש רחב באכינצאה כדי להילחם בזיהומים, במיוחד נגד ההתקררות הנפוצה ונגד זיהומים בדרכי הנשימה העליונות. יש אנשים הלוקחים אכינצאה החל מהתסמין הראשון להתקררות על מנת למנוע ממנה להתפתח.

אנשים אחרים לוקחים אכינצאה לאחר שהתסמינים התחילו, כדי שיהיו פחות חמורים. במחקר שבוצע לאחרונה הוכח שאכינצאה אכן מפחיתה את התסמינים של התקררות, אך לא ברור לגמרי אם היא גם מונעת מההתקררויות לקרות.

אכינצאה היא עשב מרפא הנמצא בשימוש רב תכליתי ברפואת הצמחים ונעזרים בו גם נגד זיהומים רבים אחרים.

Advertisements

ניתן לרכוש את הויטמינים בחצי מחיר מאתר ← IHERB

  • אל תעברו את ה- 70$ בקניה אחת, על-מנת שלא יחייבו אתכם במכס.
אם הגעתם עד כאן, סימן שאתם אנשים רציניים שאכפת להם מהבריאות המשיכו לקרוא והגרילו כתבה נוספת שתעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא!


Advertisements

לתשומת לבכם - מאמרי בריאות נועדו למטרת עיון בלבד ולא כתחליף לייעוץ רפואי.
הרשמה
עדכן אותי על
guest
0 תגובות
תגובות קודמות
תגובת חדשות תגובות עם לייקים
משוב בתוך הטקסט
צפה בכל התגובות